Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Mirka Ruuska - 6 februari 2013 20:21

Som jag har sagt tidigare så är vissa dagar sämre än andra. Igår var en bra dag och idag har det varit en mindre bra dag. Jag vaknade upp imorse av symtom på urinvägsinfektion och illamående. På grund av symtomen ringde jag till vårdcentralen direkt på morgonen för att kolla upp det och eventuellt få behandling, innan det bröt ut riktigt. Så ont har jag haft och illa har jag mått, jag har inte kunnat äta mycket mer än någon blodapelsin. Och till middagen fick jag i mig en skiva falukorv och några makaroner. Och trött har jag varit, så trött att jag har känt att jag håller på att somna, men jag har inte kunnat sova ens en stund under dagen..

Mycket riktigt så hade jag början på uvi och fick en penicillinkur på fem dagar, så nu hoppas jag på bättring på den delen.

Så den här dagen har som sagt varit en av dem sämre, men som alla andra dåliga dagar har jag överlevt. Jag har så fina människor omkring mig som får mig att må bättre! Idag var det min fina vän Erika som fick mig att må bättre, hon lyckas alltid! Hon vet vad hon ska säga för att få mig på andra tankar och för att få mig att må bra! Du är bäst vännen och jag älskar dig! Samma gäller min fina sambo, han kom hem och tog hand om mig och delade med sig av sin kärlek, så underbart! Jag har även pratat med mamma och Nellie på videosamtal ikväll och då blir man alltid på bättre humör. Som sagt, jag har världens finaste människor omkring mig och jag kanske låter tjatig som säger det hela tiden, men för mig kan jag inte säga det för mycket, för det är det minsta jag kan säga och göra. Jag skulle kunna tjata om det varje dag!

Efter middagen kom Bea över med Nemo som vi skulle ha ikväll. Det är så otroligt mysigt att ha honom här, han är så fin och så mysig och man vill aldrig släppa taget om han, hihi! Det blir svårt att lämna tillbaks han ikväll när Bea kommer, så set blir kanske att hon inte får tillbaks han, hehe!

Jag bloggar förresten från telefonen så inläggen och bilderna kanske inte blir så fina, men det får ni ta, hihi!

Puss & kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej på 19 somrar som lever tillsammans med min underbara sambo och hund. I min blogg kommer du få läsa om mitt liv, min vardag och allt annat mellan himmel och jord - i mina ord.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards