Alla inlägg under november 2012

Av Mirka Ruuska - 30 november 2012 20:31

När Jonte och Nellie kom hem så åt vi middag, diskade undan och gick ner till källaren för att hämta upp ljusstakarna så nu har vi fått upp dem i fönstrerna. Därefter for vi ner på affären och köpte julmust och lite godis. När vi kom hem så startade vi julmusik, började julpynta lite smått och satte igång med pepparkaksbaket. Både Jonte och Nellie var lika ivrig att få sätta igång med bakningen, sötisar!


               


Nu har vi tänt ljus och myst ner oss i soffan framför X-factor, Jonte håller på att poppa popcorn, mums! Om ett tag blir det sängen för oss och imorgon har vi äntligen första december här, vilket innebär julkalendern!! Hihi


God natt och sov gott!
Puss & Kram

Av Mirka Ruuska - 30 november 2012 15:28




Jag tänkte ta en liten presentation om mig själv och mitt liv, så de nya läsarna vet vem jag är.


Det här är min underbara sambo Jonathan och jag, Mirka. Vi bor för tillfället i en liten etta i en liten by som heter Bollstabruk tillsammans med våran hund Lady. I januari, om det inte blir klart tidigare, så flyttar vi till en större lägenhet här i Bollsta vilket ska bli otroligt skönt och vi längtar så mycket.


Jonte är 21 år och jobbar på en bondgård. Vi gick på samma gymnasium och träffades på så vis och har idag varit tillsammans i två år och snart sex månader. Vi har gått igenom en hel del under vår tid tillsammans, både gott som ont, men idag är allt bra och jag är glad som har honom vid min sida. Han är en omtänksam, kärleksfull och snäll kille, lite galen är han också, men det gillar jag bara, hihi. 


Jag heter Mirka och jag är 19 år. Jag är en glad, omtänksam och kärleksfull tjej som älskar och brinner för att få hjälpa andra och få andra att må bra. För tillfället jobbar jag inte på grund av att jag fick sluta från mitt senaste jobb för att jag blev sjuk så nu är jag under en utredning. Jag hoppas på att den snart är över så jag får komma ut och jobba igen, jag börjar bli tokig av att sitta hemma om dagana och arbeta som hemmafru, haha! Jag har världens finaste familj, pojkvän och vänner som alltid ställer upp för mig, i vått som torrt, dag som natt. Jag är oerhört tacksam och kommer aldrig kunna tacka er nog, ni är guldvärd! 


Och så har vi våran hund Lady, som är en blandras mellan powderpuff, tibetansk spaniel och dvärgpudel. Hon är 2 år och snart 8 månader, har all energi i världen och blir nästintill aldrig trött. En riktigt livlig liten tös är vad hon är och med henne har man aldrig en lugn stund, hehe. Hon har alltid något på gång och man kan inte låta bli att skratta åt hennes tokigheter. Hon är vår lilla ögonsten!


Det var en kort beskrivning om våran lilla familj, som jag skulle göra allt för!


Nu ska jag sätta igång med middagen, det blir kött och kroketter med rödvinssås och grönsaker, yummi!

 

Puss & Kram


Av Mirka Ruuska - 30 november 2012 08:44

God morgon! 

Efter många om och men, under en väldigt lång tid, så är jag tillbaks i bloggvärlden. Förhoppningsvis för att stanna denna gång, jag ska försöka ge det mer tid den här gången och försöka vara så aktiv som jag bara kan. Jag har länge velat börja blogga men det har liksom inte blivit av. Men nu när jag satt och kikade runt på lite bloggar så blev suget efter att få börja blogga själv så stor att jag bestämde mig för att börja, igen.

Egentligen brukar jag ligga och sova nu, eller i alla fall ligga i sängen och dra mig. Men imorse blev det jobbigt att bli lämnad av Jonte då han skulle iväg på jobbet. Imorse var det extra mysigt att ha honom hos mig med massa mysiga pussar och kramar. Då blev det lite ledsamt och ensamt att bli lämnad hemma. Idag var en såndär dag då jag ville ha honom hos mig hela dagen och bara få mysa. Men plikten kallar och sen har vi hela helgen med varandra! 

Jag måste snart ta och kliva upp för att bli människa igen. Lady måste ut för morgonkisset och jag måste hoppa in i duschen så jag kan gå ner och handla till middagen. 

Nellie kommer ikväll också, Jonte plockar upp henne efter jobbet. Så blir det middag och därefter pepparkaksbak och lite fredagsmys! Jag får se om vi börjar julpynta lite smått också. 

Puss & Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej på 19 somrar som lever tillsammans med min underbara sambo och hund. I min blogg kommer du få läsa om mitt liv, min vardag och allt annat mellan himmel och jord - i mina ord.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards