Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Lyckan är åter

Av Mirka Ruuska - 5 februari 2013 20:04

Imorse blev det en tidig morgon för jag skulle med mamma och Nellie in till Kramfors för lite ärenden från bägge hållen, både dem och jag. Först var vi till bvc med Nellie, besöke skulle räknas ta en timme men Nellie var så snabb och duktig så besöket tog bara en halvtimme. Mitt möte började 10 så en timme tidig var vi. När vi väl hade fått tiden att gå så träffade jag en syo och efter samtalet kände jag mig som en helt ny människa. All den negativa och dåliga energin jag har haft sen jag blev arbetslös försvann helt plötsligt och jag kände hopp. Lycka. Jag fick en ny livsglädje och hela jag kände mig så himla glad. Jag fick ett sånt rus i kroppen att jag ville och kände att jag kunde klara av allt jag vill. Det var längesen jag kände så och det kändes otroligt bra! Förhoppningsvis börjar det hända grejer nu! På torsdag ska jag på ett nytt möte och då får vi se hur allt blir som, jag tänker inte ta ut något i förskott, men jag tänker hålla tummarna och hoppet uppe! Och idag vill jag tacka min fina mamma som ända sen jag förlorade all hopp då jag blev som sämst och inte kunde jobba mer, alltid har sagt åt mig att inte ge upp, att det kommer ordna sig tillslut. Jag hade svårt att tro henne, men efter idag förstår jag att hon har rätt. Jag måste bort med all den negativa energin och in med ny positiv energi, och det var precis vad jag fick idag. Jag vill tacka henne för att hon alltid trodde på mig!   


När vi var klar med Kramfors så åkte vi en sväng till mig för att hämta lite saker och sen så åkte jag med till Nyland över dagen. Mamma skulle hjälpa mig med lite saker. Och tur var väl det, då jag fick bestämma vad hon skulle göra för mat, och vad blev det inte om inte köttbullssås och potatis? Mmmm, det är så otroligt gott!! Det klår nog det mesta och absolut något jag alltid skulle kunna leva på, mums filibabba. Och jag åt så mycket att jag var så mätt att jag fortfarande vid middagen var mätt så jag orkade knapp någon middag, haha!(fin mening dessutom, haha) Efter maten la jag mig i soffan framför tv:n och det tog inte lång stund innan jag visst hade somnat, så nästa gång jag tittade på klockan var hon halv fyra och dagen var snart över, hah. Sömnbrist x1000 tror jag, men skön var det ju. 


När Jonte slutade så plockade han upp mig och vi for på apoteket och affären innan vi åkte hem och lagade middag, baconsås och spagetti blev det. Meningen var att vi skulle simma när vi kom hem, men det hade stängt innan Jonte slutade så det får bli imorgon istället. Efter middagen kollade jag på tv:n en stund innan jag tog en löptur på springbandet, jäklar vad skönt det är. 


Jag avslutade en bra dag perekt genom mys framför farmen med lite glass och loka, och ja, sånt blev det trots löpturen, men det var jag ju värd, haha. Nu tänkte jag dra med Jonte på lite fia med knuff-spel innan sängen kallar.



Puss & Kram  


***

Jag vill leva i nuet och inte ångra mig sen,
så jag lever idag, idag, idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirka Ruuska - 10 februari 2013 20:46

Igår fick jag äntligen träffa min efterlängtade vän Sanna. Hon kom hit vid tio och först satt vi och surrade ett tag om allt mellan himmel och jord. Sedan åt vi lunch och därefter färgade hon min utväxt, supernöjd och på tiden var det. Kort därefter ...

Av Mirka Ruuska - 8 februari 2013 14:29

Igår blev det inget bloggande, jag hade tänkt blogga lite på kvällen men sen glömdes det bort, tydligen. Jag mådde inge bra igår så bägge mötena som jag hade fick jag avboka, vilket var lite synd men jag fick nya tider till bägge så det var ju br...

Av Mirka Ruuska - 7 februari 2013 03:41

Detta eviga problem med att få sova om nätterna, jag blir galen, på riktigt! Jag fattar inte varför jag inte kan sova om nätterna?! Jag är sjukt trött men jag kan bara inte somna, jag ligger bara och vrider och vänder på mig.. Och med tanke på att ja...

Av Mirka Ruuska - 6 februari 2013 20:21

Som jag har sagt tidigare så är vissa dagar sämre än andra. Igår var en bra dag och idag har det varit en mindre bra dag. Jag vaknade upp imorse av symtom på urinvägsinfektion och illamående. På grund av symtomen ringde jag till vårdcentralen direkt ...

Av Mirka Ruuska - 4 februari 2013 17:34

Jonte var ledig idag så det blev en riktigt härlig sovmorgon för oss i imorse. Vi låg kvar i sängen och drog och myste länge innan vi orkade oss upp. Lady som alltid ligger kvar så länge hon bara får var uppe innan oss till och med och ville få upp o...

Presentation


Jag är en glad tjej på 19 somrar som lever tillsammans med min underbara sambo och hund. I min blogg kommer du få läsa om mitt liv, min vardag och allt annat mellan himmel och jord - i mina ord.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards