Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Lördag

Av Mirka Ruuska - 9 december 2012 12:37

Jag var inte hemma på hela dagen igår så därför blev det inget bloggande. När jag klev upp så duschade jag och gjorde ig i ordning för dagens händelser. När Jonte kom hem från jobbet för sin fyra timmars paus så åt vi och åkte sedan vidare på kalas. Peter fyllde år i fredags och Jesper på lördagen. Vi fikade och pratade en massa, det var ett tag sedan vi träffades nu. Det är alltid lika roligt att komma dit. Vid två var Jonte tvungen att åka iväg för sitt andra pass för dagen och jag stannade hos Edlund´s ett tag till. Det kom en massa folk så vi satt och surrade och barnen lekte. Vid fyra gick jag över till mamma och pappa och mamma hade fått komma hem från sjukhuset så det kändes skönt. Jag satt och surrade med dem ett tag och en kort stunde därefter kom Jonte och hämtade mig och vi åkte vidare hem och gjorde i ordning oss för kvällen. Jag hade lovat mormor att följa med på någon kväll som finska föreningen hade ordnat. Det var teater, sånger, dans och det bjöds på julgröt och annat gotta. Så hela kvällen spenderades där och vi kom hem efter elva nångång och då orkade jag inte blogga för jag var så trött. Vi kollade på tv en stund och sedan gick vi och la oss. Så det var en kort sammanfattning av min lördag, det var en bra och mysig dag. 


Idag fick jag sova lite längre, skönt. Men dock var jag tvungen att kliva upp utan Jonte eftersom han jobbade. Jag gillar inte när han jobbar helg, först jobbar han hela veckan och vi hinner bara ses under kvällen och då är helgerna underbara då vi får umgås hela dagena, men inte då han jobbar och det är tråkigt.. Men men, det är ett måste så sånt jag får ta, hah. Men han är hemma nu under sina fyra timmar, så vi har hunnit myst ett tag. Vi gjorde även i ordning julskinka så den blev precis klar så nu ska jag ta en bit, nygjord och varm, mums! 


Sen får jag se vad jag ska göra, får se om jag går ner till mormor och morfar tills Jonte har slutat sitt andra pass eller omjag bara ska ta det lugnt här hemma. När han kommer hem ska vi i alla fall äta och sen baka lussebullar, mysigt! 


Puss & Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirka Ruuska - 10 februari 2013 20:46

Igår fick jag äntligen träffa min efterlängtade vän Sanna. Hon kom hit vid tio och först satt vi och surrade ett tag om allt mellan himmel och jord. Sedan åt vi lunch och därefter färgade hon min utväxt, supernöjd och på tiden var det. Kort därefter ...

Av Mirka Ruuska - 8 februari 2013 14:29

Igår blev det inget bloggande, jag hade tänkt blogga lite på kvällen men sen glömdes det bort, tydligen. Jag mådde inge bra igår så bägge mötena som jag hade fick jag avboka, vilket var lite synd men jag fick nya tider till bägge så det var ju br...

Av Mirka Ruuska - 7 februari 2013 03:41

Detta eviga problem med att få sova om nätterna, jag blir galen, på riktigt! Jag fattar inte varför jag inte kan sova om nätterna?! Jag är sjukt trött men jag kan bara inte somna, jag ligger bara och vrider och vänder på mig.. Och med tanke på att ja...

Av Mirka Ruuska - 6 februari 2013 20:21

Som jag har sagt tidigare så är vissa dagar sämre än andra. Igår var en bra dag och idag har det varit en mindre bra dag. Jag vaknade upp imorse av symtom på urinvägsinfektion och illamående. På grund av symtomen ringde jag till vårdcentralen direkt ...

Av Mirka Ruuska - 5 februari 2013 20:04


Imorse blev det en tidig morgon för jag skulle med mamma och Nellie in till Kramfors för lite ärenden från bägge hållen, både dem och jag. Först var vi till bvc med Nellie, besöke skulle räknas ta en timme men Nellie var så snabb och duktig så besöke...

Presentation


Jag är en glad tjej på 19 somrar som lever tillsammans med min underbara sambo och hund. I min blogg kommer du få läsa om mitt liv, min vardag och allt annat mellan himmel och jord - i mina ord.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards