Alla inlägg den 1 december 2012

Av Mirka Ruuska - 1 december 2012 21:37

Rätt skönt ändå att bara sitta framför tv:n och dega och inte göra nånting, typ. För en stund sedan gjorde jag och Jonte i ordning köttfärsen för Jonka´s biffar(Jonathan och Mirkas biffar) höhö, fiffigt va? som ska bli morgondagens middag så det ska få stå kallt över natten.


    

Det kanske inte ser så gott ut på bild, innan tillagning, men efter tillagning, yummi, då blir det otroligt goda biffar!


Just nu sitter vi och kollar på en film som går på tv:n, Släkten är värst, såhär innan läggdags. Jag börjar bli riktigt trött faktiskt så vi ska väl se klart filmen och sen sova. Hoppas ni har/haft en fin lördag!


God natt och sov gott!
Puss & Kram




Av Mirka Ruuska - 1 december 2012 17:18

Julkalendern verkade bra så den ser jag fram emot att få följa här till jul. Efter julkalendern fixade jag i ordning frukost till oss och sen satt vi bara och degade i soffan tills vi skulle göra oss i ordning för att gå ner på skyltlördagen som hölls nere på Bollsta. Fanns egentligen inte så mycket att se, men trots kylan var det rätt så skönt att få komma ut ett tag eftersom jag bara har varit sängliggandes hela veckan. Luciatåget sjöng, det bjöds på lite smått och gott och Nellie fick göra en ansiktsmålning och träffa tomten för att få en godispåse. När vi kom hem så var alla lika trött och Nellie somnade i bilen på väg hem till mamma och pappa. 


 

På väg hem från mamma och pappa var både jag och Jonte så trött så vi orkade inte oss på någon middag så vi for in till Sylos och beställde pizza istället. Gott, snabbt och enkelt. Och riktigt gott var det också! Nu sitter vi i soffan och kollar på Scooby Doo-filmen och myser. Egentligen var vi bortbjuden på middag ikväll men det blev ändrade planer på grund av vädret som var neråt. Så istället blir det en lugn och myskväll i soffan framför tv:n. Tända ljus, krypa ner under en filt och bara vara, inte röra sig från fläcken i princip. Förutom när Lady ska ut för kvällskissen, burr.. och något toabesök såklart. Men annars är soffan, tv:n och Jonte mina bästa vänner för kvällen, skönt skönt!


 

Puss & Kram

Av Mirka Ruuska - 1 december 2012 07:50

God morgon!

Vanligtvis brukar Nellie vakna om nätterna och gnälla och skrika(hon har kommit in i någon konstig period) men i natt var hon så snäll som sov hela natten, skönt. Och vilket uppvaknande man fick då Nellie hade vaknat till liv och hennes mun gick i ett, haha jisses vad mycket det finns att prata om tidigt på morgon.


Nu sitter vi nermyst i soffan och kollar på barnprogram och inväntar den efterlängtade julkalendern, hoppas bara på att den är bra nu när man sett fram emot den så mycket, hehe!


Puss & Kram

Presentation


Jag är en glad tjej på 19 somrar som lever tillsammans med min underbara sambo och hund. I min blogg kommer du få läsa om mitt liv, min vardag och allt annat mellan himmel och jord - i mina ord.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards